Elektromos meghajtású repülőgépeket fejlesztenek a legnagyobb vállalatok: Airbus, a Siemens, a Honeywell és a Boeing.
Az izraeli Eviation cég tulajdonosa, a fizikus végzettségű Omer Bar-Johaj jövőre mutatja be Alice nevű gépét, amellyel a két pilóta kilenc embert juttathat el 3000 méteres utazómagasságban legfeljebb ezer kilométerre.
Egyelőre még alacsony utasszámmal és rövid, 1000km-es utakra lesznek képesek, de az előrejelzések szerint a következő évtized végére a gépek által megtehető távolság és az utasszám is nőni fog: eléri a kétezer kilométert, illetve az 50-60 főt. A könnyű anyagokból – leginkább szénszálas kompozitokból – épített repülők áramforrásául szolgáló akkumulátorok ugyanis egyre nagyobb energiasűrűséget érnek el, így fajlagosan egyre könnyebbé válnak. Ez pedig igencsak fontos, hiszen a gépek súlyának jelenleg több mint a felét teszik ki a lítiumion akkuk. Az elektromos gépekkel olcsóbbá válhat a közlekedés és könynebben megközelíthetőek a nehezen elérhető repülterek is, mivel nem kell nekik nagy kifutópálya. Ezen felül kisebb zajjal közlekednek. Az elektromos gépek fejlesztésével párhuzamosan zajlik a környezetbarát hibridek építése is. A brit Neil Cloughley például a BEHA névre keresztelt gépet teszteli, amely fel- és leszállás során elektromos áramot használ, míg az egyenletes repülés óráiban biokerozint éget.