A Hexa-X flagship projekt 12 millió eurós támogatást kapott az Európai Bizottságtól az 5G utáni és a 6G mobil rádiós technológiák kutatására. A projekt célja az emberek, a fizikai és a digitális környezet összekötése.
A projekt nemzetközi csapatát szolgáltatók, rendszerintegrátorok és kutatóközpontok alkotják: a Nokia vezeti, az Ericsson, a Siemens, az Intel, az Atos, a B-Com, az Orange, a Wings, a Telefonica és Telecom Italia mellett 11 egyetem és kutatóintézet vesz részt benne.
A projektben a SZTAKI (Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet) mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésével vesz részt. A projekt magyarországi koordinátora Benczúr András, a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium szakmai vezetője.
A Hexa-X az alábbi területekre fókuszál:
– Alapjaiban új, nagyfelbontású, nagyfrekvenciájú rádióhozzáférési technológiák lokalizációhoz és érzékeléshez;
– Összekapcsolt intelligencia MI-alapú vezeték nélküli interfésszel és a jövő hálózatainak vezérlése;
– 6G architektúrális alapok a hálózati modularizációhoz (network disaggregation) és dinamikus megbízhatóságához (dynamic dependability)
A Hexa-flagship célja Európa vezető szerepének fenntartása a vezeték nélküli hálózatok technológiájában, emellett lehetőség a forradalmi, de fenntartható változásokra.
A Hexa-X maximális, 15/15 pontos elbírálást kapott az Európai Bizottságtól.
Jobbra-balra csúsztatható kormányt szabadalmaztatna a Volvo

A Volvo nemrég szabadalmi oltalmat kért egy olyan megoldásra, ami lehetővé tenné a kormány mindenkori áthelyezését a műszerfal egyik oldaláról a másikra vagy akár középre is.
A Volvo mérnökei egy sínt helyeznének a műszerfalba, amin a kormánykerék szabadon csúsztatható lenne. A megoldást könnyen lehet, hogy a négyes és ötös szintű önvezetési képességű autókra készülve fejlesztették ki. Előbbi járművek szinte minden, míg utóbbiak minden körülmények között képesek emberi beavatkozás nélkül közlekedni.
Korábban már több koncepcióautóban is láthattunk eltolható kormánykereket, azonban ez az első alkalom, hogy egy gyártó szabadalmaztatni akarja azt. 2014-ben például a koncepciókat gyártó svájci Rinspeed mutatta be a Tesla Model S-en alapuló XchangE tanulmányát egy hasonló kormánnyal. 2018-ban az Aston Martin tulajdonában lévő Lagonda, Vision Concept nevet viselő tanulmánya, illetve a Mini Next 100 2016-ban bemutatott koncepciójában ugyancsak oldalirányban állítható kormánykerék volt. Még korábban, 2004-ben a Toyota Alessandro Volta Concept is csúsztatható kormánnyal rendelkezett.
És mi lesz a pedálokkal?
Egyes járművekben – például a Toyotában – a pedálok a kormánnyal együtt mozogtak, míg máshol jobb és baloldalra is szereltek pedálokat, ami egyszerűbbnek, egyúttal költséghatékonyabbnak tűnik.
Azonban nem csak a pedálok problémáját kellene kezelni – hívja fel a figyelmet az Atoweek. A mai Volvókban és sok más márka típusaiban is, a műszerfal közepét egy nagy érintőképernyő foglalja el. Az egyik lehetséges megoldás a sín képernyő alá vagy fölé, ebből következően pedig a kormánykerék hosszú karra helyezése. A másik a képernyő elhagyása, ami a benyújtott dokumentumok alapján a Volvo választása.
Szállítókocsik
A praktikus kézi anyagmozgatók és szállítóeszközök alkalmazásával növelhető a szállítási, anyagmozgatási, rakodási feladatok elvégzésének hatékonysága. Az elérhető időtakarítás által, ugyanakkor a munkavédelmi, és ergonómiai szempontok fokozottabb érvényesülése miatt csökkenthető az anyagmozgatási feladatok elvégzése során esetlegesen bekövetkezett sérülések, rongálódások, balesetek kockázata.
Termékeinkkel olyan komplex megoldásokat kínálunk Önnek, melyekkel hatékonyabbá válnak termelési- és raktározási folyamatai.