Persze, hogy a Tesla mérnökének az agyából pattant ki, pontosabban Kendall Toerner tervezte meg azt, amire Elon Musk korábban azt mondta, hogy sosem fogják gyártani: az e-bringát, ami gyakorlatilag egy moped.
A többi e-kerékpárral ellentétben a Tesla Model B koncepció bringa kormánya nem fordul a kerékpárral. Az irányváltást egy speciális mechanizmus biztosítja a kormányon, amely érzékeli az adott oldalon kifejtett erőt. Az érzékelők segítségével a kerékpár önmagában is képes futni. Ez az autopilote kulcsfontosságú eleme a bringának. A kerékpárra elülső, oldalsó és hátsó radart, kamerákat és ultrahangos detektorokat helyeztek el az autók, kátyúk és egyéb tárgyak detektálásához.

Abból következően, hogy a kétkerekűnek nincs pedálja, inkább mopedről beszélhetünk, mint sem kerékpárról. Ráadásul, ha valaki ezen szeretne biciklizni, a kormányzást újra kellene tanulnia, mert bár a kerékpár feltalálása óta a kormányzás egyszerű dolog: az első kereket tartó villa a kormányhoz rögzített csuklóoszlopban helyezkedik el, irányba forgatva az első kereket meghajtják a biciklit és indulás. A B modell kormánya ezzel szemben nem mozog, de amikor a megfelelő oldalra rányomunk, az érzékelők észlelik ezt az erőt, és a villán keresztül (amely még mindig egy csuklós oszlopon van) elfordítja abba az irányba, ahová menni szeretnénk.
Kiterjesztett valósággal segít a vezetőknek a Volkswagen

A Volkswagen elsőként kínál a kiterjesztett valóság technológiáját is hasznosító head-up displayt kompakt modellekhez. Az elsőként az ID.3 és ID.4 akkumulátoros elektromos autókban elérhető rendszer dinamikusan változó szimbólumokat vetít a vezető látóterébe, olyan hatást keltve, mintha azok a külső térben lennének.
A kiterjesztett valóságon alapuló head-up display új fejlesztés eredménye. Azzal, hogy a VW először olcsóbb modelljeiben teszi elérhetővé, követi arra irányuló stratégiáját, hogy magas technológiai fejlettségű megoldásokat kínáljon elérhető áron – áll a vállalat közleményében. „Az úttörő technológiák széles vásárlói kör számára elérhetővé tétele a VW egyik fő ismertetőjegye” – fogalmazott Frank Welsch, fejlesztésért felelős igazgató.
A szélvédőre vetített jelzések jellegüktől függően két különböző helyen jelenhetnek meg. Közvetlenül a vezető látóterében a vezetői segédrendszerek, illetve a navigációs rendszer kanyarodásra figyelmeztető és úti célt jelölő dinamikus szimbólumai jelennek meg, tíz méteres virtuális távolságra az autó előtt.
A szélvédő alján statikus jelzések láthatóak, úgy mintha három méterrel a vezető elé lennének vetítve. Itt látható például a sebesség vagy az aktuális sebességhatár is.
Nem akadályozza a kilátást
Mikor a vezető egy kereszteződéshez közelít, látóterében először az úttestre vetítve látja, hogy milyen rangú úton halad, majd közelebb érve a kereszteződéshez, három nyíl jelenik meg abban, mutatva a navigáció szerinti helyes irányt. A fordulóponthoz közeledve a nyilak mérete nő, egyúttal átláthatóbbá válnak, hogy ne akadályozzák a többi közlekedő észlelését.
A sávtartó asszisztens szimbólumai ugyancsak a sofőr látóterében jelennek meg. Ha az autó túl közel megy a sáv vagy az út széléhez, anélkül, hogy be lenne kapcsolva az irányjelzője, egy narancssárga vonal jelenik meg a sáv szélén.
Mikor az adaptív tempomat vagy a jó minőségű úton a sáv és a sebesség automatikus tartására szolgáló Travel Assist vezetéstámogató rendszer be van kapcsolva, egy színes vonal jelenik meg közvetlenül az autó előtt haladó járművek mögött, felhívva azokra a vezető figyelmét. Amennyiben a segédrendszerek ki vannak kapcsolva, a vezető piros figyelmeztető vonalat lát az előtte haladók mögött, ha túl közel megy hozzájuk.

Mindig biztosított a jó pozícionálás
A kivetített képeket egy külön modul generálja, ami az ID. modellek kettő központi számítógépének egyikében található. A modul a radarok, az előrenéző kamera és a navigációs térkép nyers adatait használva számolja ki a jelzések megfelelő méretét, valamint elhelyezkedését.
Az új head-up display a VW ID.4-ben az Infotainment package Plus felszereltségi csomag részeként érhető el.
AS/RS raklapokhoz
A raklapokhoz készült AS/RS olyan automata tárolórendszer, amelyekben az egység rakományait síneken futó rakodódaruk kezelik, a rendszer követelményeitől függően egy- vagy dupla emelőoszloppal.
A rakodódaruk szedőszerkezete teleszkópos villákkal vannak felszerelve az egy- vagy dupla mélységű polcok be- és kirakodásához, így ez a megoldás az anyagok széles skálájához és a különböző kezelési igényekhez kiválóan alkalmazkodó.