Közel 4500 lámpaoszlopot ruházott fel új funkciókkal a Siemens Londonban.
Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak. A Siemens és a berlini székhelyű Ubitricity együttműködésének eredményeként London-szerte megközelítőleg 4500 lámpaoszlop-alapú elektromos töltőpontot üzemel jelenleg, elősegítve ezzel az e-mobilitás térnyerését.
Ehhez a mintát a Ubitricity, a Westminster városi tanács és a Siemens 2020-ban átadott „Electric Avenue W9” nevű projektje szolgáltatta. A fejlesztés keretében a meglévő infrastruktúra felhasználásával elsőként 24 lámpaoszlopot alakítottak át e-jármű töltőponttá, így a lakosok a beruházásnak otthont adó, több mint fél mérföldes londoni Sutherland Avenue számos pontján tölthették elektromos járműveiket, és a visszajelzések alapján bővítették a hálózatot. Az ehhez hasonló utcai villanykutak kulcsfontosságú szerepet töltenek be a töltési infrastruktúra erősítésében és ezzel közvetve javítják a városi levegő minőségét is.
London légszennyezettségének felét ugyanis a közúti közlekedés okozza, és Westminster különösen forgalmas terület. A meglévő infrastruktúrára építő töltési megoldások alkalmazása elősegíti a nulla kibocsátású járművekre való átállást, hozzájárulva ezzel a város légminőségének javításához: 2022. április végéig csak ebben a kerületben 1500 lámpaoszlopba épített töltőt telepít a Siemens.
Megnyitotta első európai gyárát a Tesla

Mind az európai autógyártás, mind az európai elektromos autók szegmense szempontjából kitüntetett nap a mai, némi késedelem után megnyílhatott ugyanis a Telsa első európai gyára, a Berlin-Brandenburg Gigafactory.
Két és fél évvel, valamint egy világjárvánnyal az eredeti tervek ismertetését követően ma végre megnyílhatott a Tesla negyedik gyára (Gigafactory) Berlin mellett, mely egyben az elektromos autókat gyártó amerikai cég első európai gyáregysége.
A komplexum megnyitóján természetesen részt vett a Tesla alapító-tulajdonosa, vallási vezetője, Elon Musk is, aki személyesen adta át az első harminc megrendelőnek a gyártósorról frissen legördült Model Y-okat, melyekért egyébiránt mintegy 64 ezer eurót, azaz átszámítva alsó hangon 24 millió forintot kell fizetniük az újdonsült tulajoknak.
A projekt születése egyébiránt távolról sem volt zökkenőmentes, eleinte környezetvédelmi aggályok miatt kellett állnia az építkezésnek, majd később a járvány és az azzal járó ellátásilánc-problémák hátráltatták a termelés beindítását. A berlini gyár létrehozása mindenesetre komoly logisztikai győzelem a Tesla számára, mely így az európai piacot helyi termelésből láthatja el (a cégnek ezt megelőzően New Yorkban, Nevadában és Shanghaiban épültek gyárai.