Az Egyesült Államokban leállította a Mustang Mach-E rendelésfelvételét a Ford a túl nagy kereslet miatt. Az OEM egyelőre egész egyszerűen nem tud annyi példányt legyártani a modellből, mint amennyit megvennének belőle.
A Ford a honlapján, a Mach-E rendelésénél található megjegyzésben azt írja, hogy az aktuális modellév már nem rendelhető kiskereskedelmi forgalomba. Egyes kereskedőknél korlátozott készlet még rendelkezésre állhat, a Ford azonban nem közölt pontos adatokat a meglévő rendelési mennyiségről.
Az amerikai OEM már márciusban leállította a Mach-E Premium és a California Route 1 modellekre vonatkozó megrendeléseket. Az electrive.com szerint fennáll a gyanúja, hogy a márkakereskedők most drágább áron akarják kínálni a meglévő járműveket.
Európában még van Mustang
Európában egyelőre még rendelhető a Mustang Mach-E – az utóbbi időben azonban meredek drágulás volt megfigyelhető a modell esetében. A Fordot egyébként nem érhette meglepetésként a nagy kereslet: december közepén az autógyártó bejelentette, hogy a kereslet kielégítése érdekében megháromszorozza a Mustang Mach-E gyártását.
Az ingadozó ellátási láncok idején azonban nem sikerült a kívánt ütemben a bővítés. A jelenlegi tervek szerint 2023-ban már 200 ezernél is több mustan Mach-E készülhet, addig viszont várni kell a vevőknek – írja az electrive.com.
Oktató nélküli tanulóautókat fejleszt a General Motors

Alapvetően, fokozatosan, egyre önállóbban hagyná vezeti a tanulót a jármű rendszere.
A közelmúltban a General Motors (GM) benyújtotta az Egyesült Államok szabadalmi hivatalának egy olyan jármű tervét, amelyet a tanulóvezetők teljesítményének mérésére és oktatására használnának. A GM járművezetői trénerével a Motor1 oldal cikke szerint az alapokat tanulhatják meg önvezető rendszeren keresztül a jogosítványra vágyók.
A tanulók teljesítményét érzékelők – kamera, lidar – mérik és a rendszer, ha diák jól teljesít, egyre nagyobb szabadságot enged a vezetésben. Ez a modell lényegében megváltoztatná azt a helyzetet, hogy emberi felügyelet mellett ugyan, de a kezdő sofőr az első lépéstől maga vezet.
Az autógyártó szerint a feltételezett előnyök közé tartozik az oktatói elfogultság megszüntetése és a képzési programok költségeinek csökkentése. A rendszer közvetett célja az is, hogy felkészítse az embereket arra, hogy a jövőben egyre több önvezető járművel találkozhatnak.