Júliusban megkezdheti az áramtermelést Európa eddigi legnagyobb területű, úszó napelemparkja. A portugáliai Alqueva víztározóra kihelyezett komplexum évente 7,5 gigawattóra elektromosságot lesz képes előállítani. Az összességében négy futballpályányi erőművet 12 000 napelem alkotja. A „csomag” részét képezi még több lítiumakkumulátor is, amelyek együttvéve 2 gigawattóra villamos energia elraktározására lesznek alkalmasak. Az 1500 háztartás kiszolgálására hivatott, jókora nappanelegyüttest Portugália legnagyobb közműszolgáltatója, az EDP építette meg.
A nyugat-európai ország jelentős energiákat fordít arra, hogy az importált fosszilis tüzelőanyagoktól mihamarabb függetlenítse magát. Ezt a folyamatot felgyorsíthatja, hogy az ukrajnai konfliktus miatt a mondott energiaforrások ára az egekbe szökött.
Ana Paula Marques, az EDP igazgatói tanácsának egyik tagja szerint az Alqueva-projekt szerves részét képezi annak a stratégiának, melynek következtében a közműszolgáltató 2030-ra már kizárólag klímabarát technológiákra fog támaszkodni. Jelenleg a cég 25,6 gigawattos telepített kapacitását 78 százalékban teszik ki a megújuló energiára építő megoldások.
Autonóm teherautóvezető rendszert készített a Volvo

A Volvo Csoport önvezető technológiákra szakosodott cége, a Volvo Autonomous Solutions (VAS) egy autópályán működésre tervezett autonóm vezetői rendszert fejlesztett ki tehergépkocsik számára.
Az „Autonóm szállítási megoldás” nevet viselő rendszert a VAS úgy tervezte, hogy képes legyen autonóm módon irányítani tehergépjárműveket az amerikai autópályákon, ezzel megkönnyítve a logisztikai létesítmények közti hosszú utak megtételét.
„Ma az áruszállítás iránti növekvő kereslet meghaladja a kapacitásokat, és a megoldásoknak merészebbnek, biztonságosabbnak, okosabbnak és fenntarthatóbbnak kell lenniük, hogy előrevihessék a világot” – mondta el Nils Jaeger, a VAS elnöke az új fejlesztés leleplezésének alkalmából.
A VAS jelenleg több vállalattal is együttműködési megállapodás véglegesítésén dolgozik annak érdekében, hogy megkezdjék az új rendszer tesztelését, hozzásegítve a VAS-t az igények jobb megértéséhez és a rendszer azokhoz igazításához.
Az új megoldást elsőként a DHL Supply Chain fogja tesztelni. A DHL régóta együttműködik a Volvo Csoporttal és a jövőben készülő Volvo VNL autonóm nyerges vontatók alkalmazása mellett is elkötelezte már magát.