Szervizrobotok navigálnak a Naver 1784-en a megrendelések teljesítéséhez, lehetővé téve a mérnökök számára az ember-gép interakció finomítását
Ez a valóságban is megtörténik, nap mint nap, a Naver 1784 toronyban, a világ legnagyobb robotikai tesztkörnyezetében, amely egyben a dél-koreai Naver technológiai cég központja is.
Az 1784-es számjegy a helyszín 178-4-es tételszámú címét, valamint az első ipari forradalom kezdetét jelző évet jelöli. A torony a vállalat robotika, mesterséges intelligencia és felhőszolgáltatások terén elért fejlődésének próbapályája, amely megmutatja a Naver elkötelezettségét az ötletek kézzelfogható megoldásokká való átalakítása iránt.
A Naver szerint az 1784 újratervezi azt, ahogyan élünk és dolgozunk, és azt állítja, hogy „a fejlett technológiák az épületbe ágyazva jobb munkakörnyezetet biztosítanak, egy lépéssel közelebb visznek minket a jövőhöz” – olvasható a cég honlapján.
A dél-koreai Seongnamban 2022-ben megnyíló Naver 1784 Tower a technológiai óriás „technológiai konvergenciaépület” koncepcióját példázza. A Naver autonóm kiszolgálórobotja, Rookie, a Starbucks és más szolgáltatások hordozójaként szolgál a Szöul déli külvárosában található 36 emeletes épületben. Egy átlagos napon körülbelül 100 Rookie kiszolgálórobot mozog a NAVER 1784 összes emeletén, csomagokat, kávét és ebéddobozokat kézbesítve.
A Rookie egy önvezető, agy nélküli, felhőalapú robot, egy olyan technológia, amelyet a Naver a szolgáltatási robotok kínálatában népszerűsít. Az ilyen robotok az AI, Robot, and Cloud (ARC) nevű platformon működnek, amely egy több robotot magában foglaló intelligenciarendszer, amely a Naver Cloudon és egy 5G hálózaton alapul. A kerekes Rookie egy rekesszel rendelkezik, amelyben étel, ital vagy egyéb tárgyak tárolhatók, amelyeket a kívánt helyre lehet szállítani. A Rookie kompatibilis a Naver Roboportjával, egy dedikált robotfelvonóval, amely lehetővé és gyorsabbá teszi a különböző emeletekre való feljutást.
A Rookie-t a feladatok elvégzésében az Ambidex segíti, egy kétkarú robot, amely innovatív erőátviteli mechanizmusokkal rendelkezik, amelyek biztosítják a biztonságos interakciót az emberekkel a Starbucksban. A precizitásra és gyorsaságra tervezett robot egyedi kábeles szerkezetének köszönhetően nagy teherbírású feladatokat is el tud látni.
„Elképesztő, hogy ennyi robot ilyen hatalmas térben non-stop szolgáltatásokat nyújt. Az 1784-ben a napi szolgáltatás napi teszteléssé válik, és az egyes napi problémák a következő napi frissítésekké válnak” – olvasható a vállalat honlapján közzétett bejegyzésben.
A Naver három fő területre összpontosította robotkutatási erőfeszítéseit. A szolgáltató robotok népszerűsítése, az emberek és robotok közötti természetes interakció, valamint a robotok mesterséges intelligenciája.
A platform nagy pontosságú adatokat és úttörő algoritmusokat használ az emberek és robotok zökkenőmentes együttélésének elősegítésére. A Naver szerint sok robot egyszerre válhat intelligenssé az ARC-vel összekötő ultraalacsony késleltetésű hálózaton keresztül.
Az ARC-szem biztosítja a pontos beltéri navigációt, ahol a GPS nem működik, míg az ARC-agy a robot mozgásának és feladatainak tervezését és feldolgozását végzi. Ezenkívül valós időben kezeli az online és offline környezeteket a szükséges tér- vagy szolgáltatási infrastruktúrához való csatlakozással. Ez egy olyan áttörést jelentő rendszer, amely várhatóan a szervizrobotok általánossá válását eredményezi.
A több robot egyidejű vezérlésének képessége a felhőalapú számítástechnikán keresztül csökkenti a termelési és karbantartási költségeket a nagy teljesítményű felhőalapú számítógépek kihasználásával, amelyek egyszerre több robotot kezelnek együtt.