LAUNE Hungary Kft. - A gyárak berendezője
Valódi megoldások
a legszélesebb termékskálán!
Ingyenes tanácsadás
és helyszíni felmérés!
AJÁNLATKÉRÉS

A Ford az elektromos autók helyett a hibridekre koncentrál

Hírek > A Ford az elektromos autók helyett a hibridekre koncentrál

Az autógyártó leállítja a háromsoros elektromos SUV gyártását, késlelteti a következő generációs pickupját, és a jövőben inkább a benzines és dízeljárművek fejlesztésére fókuszál, mivel az elektromos autók iránti érdeklődés csökkenőben van.

A visszaeső kereslet és a kínai autógyártók növekvő versenye miatt a Ford mérsékli tisztán elektromos terveit, annak ellenére, hogy az autógyártók, beleértve a Fordot is, az első negyedévben jelentős növekedést tapasztaltak az elektromos autók értékesítésében. A Michigan állambeli Dearbornban működő vállalat piaci igényekre adott válasza, hogy a korábbi elektromos jövőképet felülvizsgálva, inkább más platformok fejlesztésére összpontosít. John Lawler pénzügyi igazgató telefonos tájékoztatójában elmondta, hogy a Ford fordulóponthoz érkezett elektromos járművek terén, és mostantól a teljes járműpalettát kívánja bővíteni, beleértve az elektromos, hibrid, benzines és dízel modelleket is.

A Ford meglévő elektromos járművei, mint például a Lightning és a Mach-E, továbbra is kaphatók lesznek Észak-Amerikában, de a cég visszavonja a háromsoros, nagy hatótávolságú, teljesen elektromos SUV-k gyártását, amelyekről Jim Farley vezérigazgató korábban úgy nyilatkozott, hogy „személyre szabott szupervonatként” tervezték őket. Ezek az SUV-k a jövőben hibrid változatban készülnek majd, ami 400 millió dolláros nem készpénzes veszteséget jelent a cég számára az eddigi befektetések miatt. A Ford továbbá arra is figyelmeztetett, hogy a törlés jövőbeli 1,5 milliárd dolláros veszteséget is eredményezhet.

A Ford 2022-ben hozta létre 300 fős EV skunkworks csapatát, amelynek feladata egy alacsony költségű elektromos jármű fejlesztése volt a kínai piac versenyéhez igazodva. Ma kiderült, hogy az irvine-i csapat első járműve egy közepes méretű pickup lesz, amely 2025-ben kerül a piacra. Lawler hangsúlyozta, hogy a piac globális változásai miatt a Fordnak rugalmasnak kell lennie, és több alacsony költségű platformmal kell rendelkeznie, hogy alkalmazkodni tudjon az iparág átalakulásához. Szerinte az elektromos autók eladásának csökkenése az autóvásárlók változó igényei miatt következett be, és a Fordnak arra kell reagálnia, ahol a piac igényei vannak.

Ford hibridek

A jövőbeni Fordoknak nyereséget kell termelniük

Lawler kijelentette, hogy a Ford a jövőben csak akkor indít új elektromos járművet, ha az a piacra kerülést követő 12 hónapon belül nyereségessé válhat. „Idén több elektromos járművet indítunk Európában,” mondta a Ford egy nyilatkozatban, utalva az EU-ban forgalmazott Ford Explorer EV-re és Capri-ra, amely a VW ID.4 platformján készült. „Az észak-amerikai járműtervünket úgy alakítjuk, hogy széles körű villamosítási lehetőségeket kínáljunk, amelyek célja az ügyfelek gyorsabb elfogadásának elősegítése, beleértve az alacsonyabb árakat és a hosszabb hatótávolságot.”

A Ford közleményében hozzátette, hogy az elkövetkező 12 hónapban megjelenő új elektromos járművek választéka és a növekvő szabályozási követelmények árazási nyomást gyakorolnak. „Ezek a dinamikák aláhúzzák a globálisan versenyképes költségstruktúra szükségességét, miközben szelektíven kell megválasztani az ügyfeleket és a termékszegmenseket a nyereséges növekedés és a tőkehatékonyság biztosítása érdekében” – magyarázta a nyilatkozat.

A költségcsökkentés részeként a Ford késlelteti T3 elektromos teherautójának bevezetését aminek megjelenését 2025-re tervezték, amely az F-150 Lightning fejlettebb utódjának tekinthető. Eredetileg a gyártást jövőre kezdték volna meg. A teherautót a BlueOval City Tennessee Electric Vehicle Centerben fogják összeszerelni. A Ford továbbá tervezi egy teljesen új, teljesen elektromos haszongépjármű bevezetését.

Lawler elmondta, hogy a Fordnál több hibrid technológia is fejlesztés alatt áll, és más hajtáslánc lehetőségeken is dolgoznak. „Folytatjuk a benzines és dízeljárművek gyártását is, mert ezekre továbbra is van kereslet, és ez folytatódni fog” – erősítette meg. „Célunk, hogy a Fordot egy magas növekedési ütemű, magasabb nyereségességű, tőkeerős és hatékony vállalattá alakítsuk” – mondta Lawler. Az elektromos járműveknek nyereségesnek kell lenniük, hangsúlyozta. „Ha nem azok, a piaci igények alapján váltani fogunk, alkalmazkodunk, és meghozzuk a szükséges döntéseket, ahogy most is tettük.”

Nem a Ford az egyetlen autógyártó, amely irányt vált. A General Motors és a Honda tavaly leállították közös projektjüket alacsony költségű elektromos autók fejlesztésére, és a GM inkább a hibridekre összpontosít. Az amerikai Volkswagen is nemrégiben kijelentette, hogy a „kiegyensúlyozott megközelítés a legjobb út.”

A szerzőről

Valódi megoldásokat kínálunk hatékonyságnövelésre a lehető legszélesebb termékskálán. Munkatársaink sokéves tapasztalata garancia a megtérülő befektetésre!

Hagyjon egy megjegyzést