Ez a David Ragan által vezetett elektromos versenyautó bizonyítja, hogy a nagy teljesítmény és a környezetbarátság kéz a kézben járhat.
Ma már szinte minden vállalat a zöldítésre esküszik, és ez az autóiparban sincs másképp. Eric Warren, a General Motors globális motorsportversenyekért felelős vezetője szerint a legtöbb NASCAR-rajongó mostanában szívesen választana egy EV-t.
Ez a bizonyos autó három villanymotorral rendelkezik – egy elöl és kettő hátul. Egy 78 kWh kapacitású folyadékhűtéses akkumulátor hajtja, amely csúcsteljesítmény esetén körülbelül 1000 kW teljesítmény leadására képes.
Ralph Donati, az ABB ügyvezető alelnöke hangsúlyozta az autóipar elkötelezettségét a fenntarthatósági célok iránt.
„A NASCAR, az Egyesült Államokban működő ABB és a NASCAR-iparág közötti együttműködés célja, hogy kitoljuk a villamosítási technológia határait, az EV-versenyzéstől a hosszú távú szállításon át a létesítményüzemeltetésig” – mondta.
A készítők egy nagy teljesítményű elektromos járművet akartak bemutatni, aktívan képviselve az elektromos járműveket és a villamosítást. Riley Nelson, a NASCAR fenntarthatóságért felelős vezetője szerint a versenyzést a lehető legszórakoztatóbbá, legmenőbbé és elérhetővé akarták tenni.
Ez a David Ragan által vezetett elektromos versenyautó bizonyítja, hogy a nagy teljesítmény és a környezetbarátság kéz a kézben járhat.
Hozzátette, hogy a benzines autóknál többnyire a motor hangja, szaga és a kipufogóból származó hő nyomja el a mérget. De ennek még több száz kör után sem volt semmi szaga. Megemlítette, hogy az autó igazán „vad”.
Ez inkább egy crossover haszonjárműre hasonlít, olyanra, aminek a hátulján egy hatalmas szárny van, ami elég aerodinamikus ahhoz, hogy versenyautó legyen.
Ragan megjegyezte, hogy az elektromos autó majdnem kétszer olyan gyorsan gyorsul, mint a legjobb benzines versenyautók, és szinte azonnal meg tud állni. A virginiai Martinsville Speedwayen elért körideje azonban két tizedmásodperccel lassabb volt, mert a nagyobb súlya miatt lassabban veszi a kanyarokat.
„Lehet, hogy még gyorsabban megy; nem feszegette a határait az járműnek. A kockázatvállalás a versenyzésre való, nem a tesztelésre” – tette hozzá.