A Nireeka visszatért és egy újabb szemet gyönyörködtető karbonkeretes ebike-kal lepte meg a nagyközönséget. A Revenant egy nagy teljesítményű, kettős felfüggesztésű, ABS-sel felszerelt ingázó/hegyi kerékpár, amelyet a népszerű Homie helyettesítésére terveztek, nagyobb sebességgel, hatótávolsággal és kifinomultsággal.
A cég a Revenant esetében visszatért a megfizethetőbb gyökerekhez. Az Indiegogo elsőkörös és VIP ajánlatok keretében 2000 USD körül kezdődő Revenant nem olyan olcsó, mint a Homie, de mindenképpen előrelépésnek tűnik, és bár az Alibaba oldalán kevesebbért is felugorhatsz, és a legtöbb specifikációval megegyezőt kaphatsz, ebben az árkategóriában kevés olyan gép van, amely ugyanolyan dolgokra képes és ilyen szépen néz ki.
Mint a cég összes kerékpárja, ez is egy gyönyörűen megtervezett szénszálas váz köré épül. A Nyx trailbike-hoz hasonlóan a Revenant hosszabb, szögletes lengéscsillapítóval, de ugyanazokat a geometriai formákat használja, és lenyűgöző ránézni. Emellett több elektromos energiát is tartalmaz, és azt a hátsó kerékbe helyezi, nem pedig a hajtókarra.
A Revenant egy Bafang kerékagymotorral működik, amely akár 1000 W teljesítményt és mintegy 85 Nm (62,7 lb-ft) nyomatékot biztosít. Shojaie szerint a ~4 kg-os (8,8 lb) motor elhelyezése a kerékagyban azt jelenti, hogy a Revenant-ot nem nehéz terepmunkára vagy ugrálásra tervezték – ez egy másik termékük, a Nyx területe. De ez azt jelenti, hogy a hajtásláncnak, egy Shimano Alivio kilencsebességes rendszernek csak a pedálok által kifejtett erővel kell foglalkoznia, így a láncok és lánckerekek sokkal tovább tartanak. Valójában csak a küllők és a gumiabroncsok azok, amelyeknek el kell viselniük a Revenant teljes erejét.
A felülről kivehető, cserélhető Samsung akkumulátor 840 Wh-t tartalmaz, ami a Nireeka szerint körülbelül 85 km (50 mérföld) hatótávolságra elegendő, természetesen attól függően, hogy hogyan tekerünk. A szabványos töltővel hat óra alatt töltődik fel. A kerékpár alapfelszereltségben egy lépéstempó-érzékelővel működik, amely egyszerűen csak a pedálok elfordítását igényli a motor bekapcsolásához, de ha természetesebb és intuitívabb vezetési élményre vágyik, akkor nyomatékérzékelőre is frissítheti.
A költségeket alacsonyan tartva a Nireeka egy X-Fusion O2 légrugós lengéscsillapítót és saját, egyedi gyártású villát választott, amely mindkét végén 140 mm-es rugóutat kínál.
Az 56 km/h körüli végsebesség és a 24 kg körüli tömeg miatt a tapadást és a fékezést komolyan kell venni. A Nireeka a Shimano Diore hidraulikus tárcsafékeket választotta 180 mm-es forgórészekkel, hátul féklámpával kiegészítve. A Kenda 27,5 hüvelykes, közepes vastagságú gumiabroncsok érintkeznek a talajjal közvetlen, elöl 2,8 hüvelyk, hátul 3 hüvelyk szélesek, elegendő bütykösséggel a könnyű terepezéshez.
Érdekes módon a cég úgy döntött, hogy ~300 dolláros opcióként az első kerék ABS-t is kínálja, egy Blubrake egységen keresztül. A Nireeka szerint ez csökkenti a teljes féktávolságot, miközben megszűnik minden aggodalom az első kerék blokkolása vagy a kormányon való fékezés miatt, amikor a hátsó kerék felemelkedik. A hátsó kerék így továbbra is szabadon csúszhat.
„Az ABS-t a vázba is beépíthetnénk” – mondja Shojaie – „de én kívül akartam tartani, és láthatóvá akartam tenni. Ez nem egy általános jellemző, azt akarjuk, hogy látható legyen!
„Az elmúlt öt év során rengeteg visszajelzést kaptunk az ügyfeleinktől” – folytatja – „kéréseket és problémákat, és mindezek beépültek a Revenantba”. Nagyon büszke vagyok erre a formatervre, szerintem tökéletes. Volt elég időnk arra is, hogy teszteljük ezt a kerékpárt, és nem siettük a befektetés megtérülését.