Az Apple jelentős felhajtást generált a „vegyes valóságba” való betörésével, a Vision Pro headsetjével – a számítástechnika új korszaka, ahogy az Apple szeretné elhitetni, csak a kedvező, 3499 dolláros árért. A Vision Pro az Apple-re jellemző dizájnnal büszkélkedhet, minőségi anyagokból készült, és olyan funkciókkal rendelkezik, mint a 3D kamerák, a kéz- és szemkövetés, valamint a viselő szemét leképező elülső kijelző.
A The Verge munkatársa, Nilay Patel a headsetet értékelve méltatta az Apple erőfeszítéseit, és a Vision Pro-t a „legjobb fogyasztói headsetnek nevezte, amit valaha is készített valaki”. Papíron könnyű megérteni, hogy miért.
A 23 millió pixeles, akár 100 hertzes képfrissítési frekvenciával működő Micro-OLED 3D kijelzőrendszerrel, a sztereoszkópikus 3D fő kamerarendszerrel, amely képes videók és képek készítésére is, a hat világra néző nyomkövető kamerát, négy szemkövető kamerát, LiDAR- és környezeti fényérzékelőket, valamint az Apple legújabb M2 processzorával működő Iris-alapú biometrikus hitelesítést tartalmazó szenzorokkal a Vision Pro kiemelkedik társai közül.
Bár a headset az Apple új visionOS operációs rendszerének tetején végzi a varázslatot, a Vision Pro kompatibilis az iPad és iPhone alkalmazásokkal, valamint a visionOS natív alkalmazásaival, ami a felhasználók számára ismerős és kompetens élményt biztosít.
Más Apple-termékekhez hasonlóan a Vision Pro is zökkenőmentesen illeszkedik az Apple lenyűgözően integrált ökoszisztémájába. Még külső kijelzőként is képes teljesíteni a MacBookok számára, ami engem eléggé lelkesített.
A meglehetősen tisztességes tartozékok sorozata, amelyet két pánt vezet – egy funkcionális kettős sávú pánt és egy másik elegáns szóló hurok – megpróbálja enyhíteni a felhasználók bűntudatát a 3499 dollárból származó bűntudattól, valamint az Apple hírhedt tisztítókendőjével együtt.
A Zeiss-szel való partnerség biztosítja, hogy a nem éppen ideális látással rendelkező egyének is élvezhessék a Vision Pro-t az egyéni Zeiss lencsebetétekre kattintva. A headsetben elhelyezett hangszórók tisztességes munkát végeznek a hang 3D-s térben történő megjelenítésében (térbeli hangzás az Apple-nyelvben), és néma maradnak, ha a hangot inkább bármelyik választott Bluetooth fejhallgatón keresztül szeretné hallani.
Míg a Vision Pro elismerést kapott a szórakoztató képességeiért, a CNBC munkatársa, Todd Haselton egy jelentős hátrányra hívta fel a figyelmet – az alkalmazáshiányra. Annak ellenére, hogy több mint egymillió iPhone- és iPad-alkalmazást támogatnak, az olyan főszereplők, mint a Netflix, a Spotify, sőt még a YouTube is megakadályozták, hogy alkalmazásaik a visionOS-en fussanak. A Google alkalmazásai közül sem volt jelen egyik sem.
Az internet nyílt jellegéből adódóan azonban ezek mind elérhetők webböngészőn keresztül. Talán most van az, amikor az Apple kiadja ezt a mindenki számára előnyös nyílt jelleget, és valóban megnyitja az ökoszisztémáját, leselejtezve a nem kívánt díjakat a közelgő harmadik féltől származó alkalmazáspiaci programja számára. Vagy ez már túl nagy kérés?
A The Wall Street Journal munkatársa, Joanna Stern meglepően hatékonynak találta a Vision Pro-t a munkával kapcsolatos feladatokhoz, virtuális munkaállomássá alakítva a készüléket. Az Apple fantasztikus munkát végzett a kéz- és szemkövetés terén. Idővel azonban a headset súlya jelentős gondot okozott, ami miatt úgy tűnt, mintha egy „iPad lenne az arcodra szíjazva”.
Az Apple szándékos döntése, hogy a Vision Pro-t külső akkumulátorforrásról táplálja, kevés előnnyel járt. Bár ez hozzájárul a súlycsökkentéshez azáltal, hogy a megtévesztően nehéznek tűnő 3166 mAh (milliamperóra) kapacitású akkumulátor súlyát a derekadra vagy a melletted lévő asztalra helyezi át, a felhasználók most nagyobb valószínűséggel érzik, hogy a fejhallgató az orrukba fúródik, mivel hiányzik az ellensúlyozó ellensúly.
A Vision Pro legnagyobb problémája azonban az, hogy a passthrough, függetlenül attól, hogy a legjobb, a kamerákról kap áramot. A kamerák lencséi pedig egyszerűen nem olyan jók, mint az emberi szem.
A fej gyors mozdulatai a mozgás elmosódását mutatják, ami az egyenes vonalak furcsa torzulását eredményezi, és a természetes fényben bekövetkező bármilyen csökkenés zajjal jár, amit a Vision Pro zajcsökkentéssel próbál ellensúlyozni, ami a homályos látvány árán történik.
A 23 millió pixel és a DCI-P3 színtér 92 százalékos lefedettsége ellenére a Vision Pro még mindig „csak 49 százalékát képes megmutatni a szemünk által ténylegesen látható színeknek” – jegyezte meg Nilay. Az Apple Personas- digitális avatarok – amelyek a felhasználót képviselik a videohívások során – furcsának és hátborzongatónak bizonyultak.
A Vision Pro egy izgalmas termék, amelyet elsősorban az alkalmazások hiánya és a kamerák természete hátráltat. Talán a CES 2024-en bemutatott átlátszó kijelzőtechnológiának a VR-headsetekben van jövője.
De addig is a Vision Pro egy hiánypótló termék a korai alkalmazók és a technológia rajongói számára, egy átkozottul jó kijelzővel, csak magának.
Ha részletesebben szeretné megismerni a működését tekintse meg a következő videót: