Az EHang kétüléses autonóm repülőgépe zarándokokat szállított Mekkában, hogy elnyerje a szaúdi piac engedélyét az eVTOL számára.
Június 12-én a Polgári Légiközlekedési Hatóság (GACA) külön engedélyével az EHang bemutatta kétüléses autonóm repülőgépét Mekkában. Az eseményt a vállalat új helyi partnerével, a Front End-del együttműködve szervezték, amely segíti az EHangot abban, hogy megkapja első eVTOL modelljének engedélyét a szaúdi piacon.
Abdulaziz Al-Duailej, a GACA elnöke szerint a kísérlet „jelentős előrelépést jelent a fejlett légi mobilitási megoldások integrálásában Szaúd-Arábia légiközlekedésébe” – áll az Ehang közleményében.
Májusban az Ehang hasonló bemutatót tartott Abu Dhabiban. Az EH216-S mellett az EH216-F (magaslati tűzoltásra) és az EH216-L (légi logisztikára) is bemutató repüléseket hajtott végre a próbaüzem során.
A kísérlet egy lépéssel közelebb viszi az Ehandet a kereskedelmi szolgáltatások szaúd-arábiai elindítására irányuló tervének megvalósításához. Az első lépés a GACA által kiadott típusbizonyítványok érvényesítésének megszerzése.
Az EH216-S 2023 októberében kapta meg a kínai tanúsítványt, és 2024 áprilisában a sorozatgyártás jóváhagyását, így ez a pilóta nélküli eVTOL első típusengedélye a történelemben. A típustanúsítvány lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy kereskedelmi célú utasszállító pilóta nélküli légi jármű (UAV) üzemeltetést végezzenek.
A projekt összhangban van Szaúd-Arábia azon küldetésének előmozdításával, hogy fejlett légi mobilitási („AAM”) megoldásokat biztosítson a légi közlekedésben. „A szaúdi Vision 2030-hoz igazodva célunk a „Connected Kingdom” előmozdítása, amely kapuként szolgál partnereink számára, hogy hozzáférjenek a növekedési lehetőségekhez Szaúd-Arábiában és a tágabb régióban” – mondta Majid Alghaslan, a Front End elnök-vezérigazgatója.
Az ország olyan légi taxikat tervez, amelyek az elkövetkező években számos funkciót látnak majd el, például orvosi felszereléseket szállítanak, megkönnyítik a sürgősségi utazást, zarándokokat szállítanak szent helyek között, és logisztikai támogatást nyújtanak a teherszállításhoz.
A szaúdi tisztviselők szerint a védett légtér egy alacsony kockázatú régiójában végzett kísérletek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a hatóságok segítséget kapjanak a pilóta nélküli eVTOL repülőgépek telepítéséhez szükséges megfelelő jogi keret kialakításához.
Az Ehang eVTOL két személy szállítására alkalmas, és maximális teherbírása 220 kilogramm. A repülőgép kis mérete – 1,85 méteres magassága és 5,63 méteres szélessége – városi használatra teszi hasznossá. A gép nyolc végtagját úgy tervezték, hogy összecsukható legyen, és csak kis parkolóhelyet foglaljon el. Az EH216 maximális működési kapacitásánál, nagy sebességgel, 130 km/órával képes repülni. A gép az Ehang kifinomult parancsnoki és vezérlőrendszerére támaszkodik, hogy önállóan, pilóta nélkül repüljön. Az elektromos meghajtású autonóm repülőgép hatótávolsága több mint 35 kilométer.