Az androidos okostelefonjairól népszerű Xiaomi készül bemutatni első EV-jét. Ez a sorozat az SU7 és az SU7 Max elektromos járműveket foglalja magában, ami a Xiaomi jelentős merészkedését jelenti az autóiparban.
A Xiaomi ezen lépése új kihívást jelent Elon Musk Teslája számára, amely uralja az elektromos járművek piacát az Egyesült Államokban. A Tesla azonban egyre nagyobb konkurenciával néz szembe a kínai székhelyű vállalatok részéről. A Xiaomi akkor lépett be az EV-piacra, amikor a Tesla népszerűsége Kínában 11 százalékos visszaesést tapasztalt az előző évhez képest. Mivel a Xiaomi tervei szerint az EV-k és az okostelefonok között teljesen integrált operációs rendszerrel lép be az autópiacra, a Tesla fokozott versenyre számíthat a kínai és a globális piacon.
A pekingi székhelyű BAIC Group által gyártott SU7 és SU7 Max különbséget mutat az akkumulátor-technológiában és a végsebességben: az SU7 Max lenyűgöző, 164,66 mph (265 km/h) sebességet ér el. A járművek 194,96 x 77,28 x 57,28 hüvelyk (4 997 x 1 963 x 1 455 mm) (LiDAR-érzékelő nélkül 1 440 mm) méretekkel büszkélkedhetnek, és hajtáslánc-változatokat kínálnak, köztük egy 295,02 lóerős (220 kW) motorral szerelt RWD-t és egy 275 kW (368,16 LE) + 220 kW-os motorral szerelt AWD-t. A tengelytáv 118,11 hüvelyk (3000 mm).
A HyperOS egy olyan operációs rendszer, amely összeköti a felhasználók otthonát, autóit és mobil eszközeit. Ez a kihagyás kíváncsiságot ébreszt a Xiaomi innovatív operációs rendszerének lehetséges integrációjával kapcsolatban az EV-jeikbe.
A Xiaomi összpontosít egy egységes ökoszisztéma létrehozására, amelyet „Ember X Autó X Otthon” néven ismerünk, és amely az SU7 sorozatban is nyilvánvaló. A HyperOS bevezetése, bár a szabályozási listán nem erősítették meg kifejezetten, összhangban van a Xiaomi azon törekvésével, hogy zökkenőmentes élményt nyújtson a termékpalettáján. A HyperOS integrálása forradalmasíthatja a vezetési élményt, egységes platformot kínálva a Xiaomi termékek vezérléséhez.
Míg a Tesla továbbra is jelentős szereplő, a kínai gyártók, mint a BYD és a feltörekvő márkák, mint a Li Auto Inc. és a Geely Automobile Holdings Ltd. fokozzák a versenyt. A Xiaomi csatlakozása egy újabb réteggel bővíti ezt a dinamikus mezőnyt.
Összefoglalva, a Xiaomi belépése az elektromos járművek ágazatába az okostelefonokon túli stratégiai terjeszkedést jelent. Az SU7 sorozat elegáns dizájnjával, fejlett technológiájával és a HyperOS potenciális integrációjával felkelti a várakozást a Xiaomi hatását illetően Kína, és a világ gyorsan fejlődő elektromos járműpiacán. – írja az Interesting Engineering