Kína befejezte egy új, ultranagy sebességű (UHS) mágnesvasút demonstrációs tesztjét, amely mérföldkő az akár 1000 km/h sebességű vonat számára. A tesztet Észak-Kína Shanxi tartományában végezték a Xinhua jelentése szerint.
A közlekedési rendszert a China Aerospace Science and Industry Corporation Limited és Shanxi közösen fejlesztette ki. Ez volt az UHS alacsony vákuumcsöves mágneses lebegtetéses szállítórendszerének első teljes méretű próbája. A kínai sajtó különböző beszámolói szerint a bemutató teszt sikeres volt, és elérte a kívánt eredményeket.
A Xinhua jelentése szerint a tesztet egy szupravezető mágnesvasút járművel végezték egy 2 km hosszú csővezetékben, alacsony vákuumú környezetben. A teszt kimutatta, hogy a vonat képes irányított navigációra, stabil felfüggesztésre és biztonságos megállásra, valamint az útvonal kanyarulataiban is megfelelően működött. A demonstrációs teszt eredményei szerint a mágnesvasút maximális sebessége és felfüggesztési magassága megmaradt az előre beállított értékeken belül, és a rendszer minden eleme a kívánt módon működött, a vonat mozgása szinkronban volt az elméletileg meghatározott pályával.
Az egyik legnagyobb eredmény az volt, hogy bebizonyosodott, nagy távolságon vákuumkörnyezetet lehet létrehozni és fenntartani, továbbá igazolta a szupravezető navigációs vezérlés hatékonyságát és a rendszerek koordinációját alacsony vákuumkörnyezetben. Kína 2022-ben kezdte meg az UHS mágnesvasút közlekedési rendszer építését Yanggao megyében, azzal a céllal, hogy integrálják az űrtechnológiát a vasúti közlekedési rendszerrel, és a vonatok akár 1000 km/h-ás sebességgel közlekedjenek.
Kína 2021-ben mutatta be a magas hőmérsékletű szupravezető (HTS) mágnesvasút technológiájú vonat prototípusát, amelyet Csengtu tartományban prezentáltak, és akár 620 km/h-ás sebesség elérésére is képes. A HTS mágnesvasút technológiát a Délnyugati Jiaotong Egyetemen fejlesztették ki. A beszámolók szerint a technológia nem termel kémiai melléktermékeket, és jelentős zajszennyezést sem okoz, emellett stabil, energiatakarékos, biztonságos és alacsony üzemeltetési költségekkel rendelkezik.
Kína szerint ez a technológia különösen alkalmas nagy és ultranagy sebességű vasútvonalakhoz, és úgy vélték, hogy felhasználható egy olyan ultranagy sebességű mágnesvasút közlekedési rendszer kiépítésére is, amely akár 1000 km/h-ás sebességet is elérhet. Az ország tervei között szerepel, hogy az UHS mágnesvasút rendszerrel köti össze Kína különböző területeit, és becslések szerint egy Peking és Sanghaj közötti utat körülbelül 1,5 óra alatt lehetne megtenni, ami jelentős időmegtakarítást jelentene. A „maglev”, vagyis a mágneses lebegés technológia, lehetővé teszi a vonatok lebegését és rendkívüli sebességgel való közlekedését erős mágneses mezők segítségével, ami forradalmasíthatja a vasúti közlekedést világszerte.