A svéd közlekedési hatóság, a Trafikverket bejelentette, hogy végső tervezési és közbeszerzési fázisába érkezett a Stockholm és Göteborg közötti E20-as autópálya egy 21 kilométeres szakaszának elektromossá tétele. A Hallsbergtől Örebroig tartó szakaszt átépítik és alkalmassá teszik az elektromos járművek menet közben történő töltésére. Az elektromos útrendszer (ERS) várhatóan 2025-re készül el.
Az ERS kombinálja a felsővezetékes, földi vezetékes és a földi induktív töltési technológiát. A felsővezetékes töltés esetében áramszedőn keresztül vezetik át a felsővezetékekről a járművekre az áramot. Ez a módszer leginkább az elektromos vezetékeket elérő nagy teherbírású járművek számára alkalmas.
A földi vezetékes és az induktív töltés hasonlóan működik. A vezetőképes töltésnél az áramot az út alatt vagy az úttesten elhelyezett speciális sínekről vagy sínekről továbbítják. A járművek egy mechanikus kar vagy bot segítségével töltődnek, amely a sínekhez csatlakozik. Az induktív rendszerben az áramot az úttestbe ágyazott tekercsek és a járművek között továbbítják. – Írja a Gyártástrend