Ez a mérföldkő nagyban segít eloszlatni a töltési idővel kapcsolatos félelmeket és a hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmakat a jelenlegi és jövőbeli elektromos járművek tulajdonosai számára. A svéd Polestar és az izraeli StoreDot összefogott, hogy felállítsák a 10 perces elektromos járművek (EV) töltési rekordját.
Az utóbbi rendkívül gyorsan tölthető (XFC) akkumulátortechnológiájának beépítésével az legújabb Polestar 5 prototípusába az akkumulátort rekordidő alatt 10%-ról 80%-ra töltötték.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy megoszthatjuk ezt a lenyűgöző eredményt és büszkék vagyunk arra, hogy ezt az utat a Polestarral járhatjuk végig. Örömmel látjuk, hogy partnerünk az első elektromos autógyártók között van, aki elismeri, hogy az XFC mára szükséges szabvány ahhoz, hogy az elektromos járművek széles körű elterjedését valósággá lehessen tenni” – mondta Dr. Doron Myersdorf, a StoreDot vezérigazgatója.
„Gyors töltési technológiánkkal kevesebb mint 10 perc alatt 320 km hatótávot tölthet autójába. Ez az áttörés forradalmasítja az elektromos járművek tulajdonosi élményét azáltal, hogy egyszer s mindenkorra felszámolja a hatótávolság korlátait és a töltési szorongást. A sofőrök most valóban ugyanolyan szabadsággal és kényelemmel tehetnek meg nagy távolságokat, mint a hagyományos benzinüzemű járművek” – tette hozzá.
A teszt során a cégek egy 77 kWh-s akkumulátort töltöttek vissza a StoreDot rendkívül gyorsan tölthető, nagy energiájú (300 Wh/kg) szilícium-domináns akkumulátorcelláival, amelyeket egy teljesen vezethető Polestar 5 prototípusba szereltek.
A jármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt tartott fenn, a csúcsteljesítmény pedig 370 kW felett volt. A teszt során a cella összes paraméterét, beleértve a hőmérsékletet, a feszültséget és a töltési kapacitást, folyamatosan figyelték.
Az akkumulátorcsomagot gondosan kezelték, hogy soha ne haladja meg a mindkét mérnöki csapat által meghatározott cél üzemi hőmérsékletet.
Ezt a bemutatót a StoreDot szabadalmaztatott szilícium alapú anódtechnológiája tette lehetővé.
A StoreDot kifejti, hogy ennek a technológiának megvan az a jelentős előnye, hogy több következő akkumulátorgeneráció esetében is kitolja az energiasűrűség és a töltési sebesség határait. Ezzel szemben a hagyományos grafit anódok már elérik elméleti teljesítményhatárukat, ami korlátozza a további fejlesztéseket.
A cég magyarázata szerint a StoreDot szilícium kialakítása kulcsfontosságú út a folyamatos innovációhoz, különösen a rendkívül gyors töltés területén. A StoreDot úgy gondolja, hogy előre haladva szilárdan jó úton halad XFC celláinak gyártásra való felkészültségével kapcsolatban, amelyek idén 5 perc alatt 160 km-t tesznek meg. Ennek érdekében a StoreDot célja, hogy 2026-ra 160 km-es töltési kapacitást 4 perc alatt, 2028-ra pedig 160 km-es töltést 3 perc alatt teljesítsen.