Az Alef Aeronautics először mutatta be repülő autóját a nagyközönségnek. Az autót a barcelonai Mobil Világkongresszuson (MWC) leplezték le.
A kaliforniai székhelyű Alef Aeronautics 2015 óta dolgozik repülő autóján. A cég célja, hogy olyan autókat gyártson, amelyek az utakon való közlekedés mellett képesek függőleges felszállásra, leszállásra és a levegőben való repülésre is.
Ennek érdekében az Alef „A-modellje”, az „A” már 2023-ban megszerezte a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) első ízben kiadott engedélyét. „Ez tényleg egy olyan repülő autó, mint amilyet a sci-fikből ismerünk” – mondja Constantine Kisly, az Alef Aeronautics technológiai igazgatója.
A vállalat azt tervezi, hogy 2025 végére megkezdi a végleges változat gyártását, amely két személy szállítására lesz képes körülbelül 110 mérföldig (170 kilométer).
„Nyolc motorral, elektromos meghajtással rendelkezik. A piacon kapható LiPo (lítium-polimer) akkumulátorokat használunk, tehát, az elképzelés az, hogy a lehető leggyorsabban piacra kerüljön.
Nem ragaszkodunk különösebben egy adott hajtáslánchoz, így például hidrogént is használhatunk. Hidrogéncellák, igen, mindenképpen” – mondja Kisly.
Az Alef első autóinak ára várhatóan 300 000 dollár körül lesz, de a vállalat célja, hogy a tömeggyártás révén az árat egy átlagos szedán árára csökkentse. A vállalat beszámolója szerint már közel 3000 előrendelés érkezett az autóra.
Az Alef Aeronautics repülő autó egy olyan korszerű repülő autó, amely teljes egészében elektromos meghajtású. Az autó képes függőlegesen fel- és leszállni, és közutakon is vezethető.
Az Alef fejlett technológiát használ, hogy az autót a normál forgalom fölé emelje, ami segít csökkenteni a városi zsúfoltságot, valamint gyorsabb és könnyebben elérhető utazási lehetőségeket biztosít.
A jármű hálós tetejű karosszériája buborékszerű kamrákat tartalmaz, ahol egy vagy két személy elfér, de a terület nagy része üres. „Mi a közlekedési problémák megoldásával foglalkozunk. Ez nagy kihívás a városok, az emberiség számára.” – tette hozzá Kisly.
Az Alef célja, hogy 2025 végére megkezdje a légi taxik gyártását, feltéve, hogy a légiközlekedési szabályokat úgy frissítik, hogy azok lehetővé tegyék a működésüket.